Nyhet

REGEL 4 BRUK AV BUFF/HALS I 2011

Av Morten Hagen Storli, 17.3.2011 00:00

NFF informerer / presiserer Regel 4 Se nedenfor.

Fifa og UEFA har gjort en klargjøring av regel 4 - spillernes utstyr og bruk av buff/hals. Dette er kun en klargjøring av regelverket og ikke en ny bestemmelse - og har derfor umiddelbar virkning.

Bruk av buff/hals er ikke tillatt med virkning fra sesongstart 2011.

Dersom spillere likevel benytter dette - og spillet stoppes skal spilleren advares og spillet gjennopptas med indirekte frispark til motstander

Dette til klubbene - spillerne og trenernes orientering

Mvh Morten.

Kilde. Uefa og Norges Fotballforbund.

| | |